Hemşirelik

 

 

 

10.04.2020 tarihli Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanlığı Akademik Kurul Kararı

 

T.C.

TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ

SAĞLIK YÜKSEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ

PSİKOSOSYAL DANIŞMANLIK BİRİMİ ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Tanım ve Kısaltmalar

 

AMAÇ

Madde 1

Burada yer alan esaslar “Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Psikososyal Danışmanlık Birimi Çalışma Usul ve Esaslarını” belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.

 

KAPSAM

Madde 2

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Psikososyal Danışmanlık Biriminin oluşumu, çalışma ilkeleri ve görevlerini kapsar.

 

TANIMLAR

Madde 3

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Psikososyal Danışmanlık Biriminin Çalışma Usul ve Esaslarında yer alan tanım ve kısaltmaları ifade eder.

 

Hemşirelik Bölüm Başkanlığı: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Başkanlığını,

 

Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanlığı: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Anabilim Dalı Başkanlığını,

 

Psikososyal Danışmanlık Birimi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Psikososyal Danışmanlık Birimini,

 

Başkan: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Psikososyal Danışmanlık Birimi Başkanını,

 

Üyeler: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Psikososyal Danışmanlık Birimi üyesini/üyelerini,

 

Öğrenci: Psikososyal desteğe gereksinimi olan Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencisini ifade eder.

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

BİRİMİN OLUŞUMU, YÖNETİM ORGANLARI, ÇALIŞMA İLKELERİ VE GÖREVLERİ BİRİMİN OLUŞUMU

 

Madde 4 

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Psikososyal Danışmanlık Birimi en az iki üyeden oluşur. Üyeler Hemşirelik bölümü öğretim elemanları arasından seçilerek Hemşirelik Bölüm Başkanlığı tarafından görevlendirilir. Birim üyeleri kendi aralarında bir birim başkanı seçer. Birim başkanının altı aydan daha fazla görevinin başında bulunamayacağı durumlarda görevi sona erer. Herhangi bir üyenin görev süresi dolmadan birim üyeliğinden ayrılması halinde Hemşirelik Anabilim Dalıtarafından önerilen yeni üye(ler), Hemşirelik Anabilim Dalı Akademik Kurulunda alınan kararla birime görevlendirilir.

 

BİRİMİN YÖNETİM ORGANLARI

Madde 5

Birimin yönetim organları birim başkanı ya da eş başkan/raportörden oluşur.

 

BİRİMİN ÇALIŞMA İLKELERİ

Madde 6

Birim uygulamalarında aşağıdaki ilkeleri göz önünde bulundurur.

  1. Verilen tüm hizmetler mesleki, etik ve yasal ilkeler çerçevesinde “bireye zarar vermeme” ilkesi temelinde yürütülür.
  2. Birim her eğitim öğretim yarıyılı başında ve sonunda olmak üzere yılda en az dört kez toplanır.
  3. Birim tarafından çalışılması gereken ya da önerilen konular için gündem oluşturulur.
  4. Birim gündem oluştuğunda başkanın çağrısı ile toplanır ve çalışma planı hazırlar.
  5. Psikososyal Danışmanlık Biriminden hizmet almak isteyen öğrenciler, birimde görevli öğretim elemanları ile iletişime geçerek doğrudan ya da sistem üzerinden başvuru yapar.
  6. Randevu talep eden öğrenciye 2 iş günü içerisinde görüşme günü ayarlanır.
  7. Gerekli durumlardaöğrenci, sorunun çözümünü kolaylaştıracak kişi ve kurumlara yönlendirilir.

 

BİRİMİN GÖREVLERİ

Madde 7

  1. Birime psikososyal danışmanlık hizmeti almak üzere başvuru yapan öğrenciyi değerlendirmek ve öğrenci ile bireysel görüşme /çalışma planı oluşturmak,
  2. Öğrencilerin gereksinimi doğrultusunda bireysel olarak yüz yüze yada online görüşme yoluyla psikososyal danışmanlık yapmak,
  3. Gereksinim doğrultusunda öğrencinin yanı sıra, konuyla ilgili veya bölüm akademik danışman öğretim elemanı vb. gibi veri kaynakları ile görüşmek,
  4. Psikososyal Danışmanlık Birimi’ne başvuru yapan öğrencilerle planladığı görüşmeleri/çalışmaları plan doğrultusunda yürütmek ve sonuçlarını takip etmek,
  5. Psikososyal danışmanlık kapsamında gerçekleştirilen faaliyetlerin kayıtlarını tutarak gerekli raporları düzenlemek,
  6. Psikososyal danışmanlık hizmeti alan öğrencinin kayıtlarının güvenli bir şekilde dosyalamak,
  7. Öğrencilerin bireysel, sosyal ve akademik gelişimlerine yardımcı olmak, üniversite/yurt yaşamına ve mesleğe uyumlarını kolaylaştırmak ve onlara bu alanlarda yaşanabilecek sorunlarla baş etme konusunda gerekli becerileri kazandırmak için çalışmalarda bulunmak,
  8. Öğrencilerin ruh sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik eğitim seminerleri düzenlemek,
  9. Birim ve kurulma amacı ile ilgili duyurular yaparak, öğrencilerin gereksinim duydukları durumlarda birime başvuru yapmalarını kolaylaştırmak.