Tablo 3.1. Lisans Eğitim Programının Amaçları ve Program Çıktılarının İlişkilendirilmesi
|
Eğitim Programının Amaçları (EPA) |
||
Program çıktıları (PÇ) |
EPA1 Mesleki donanımını; birey, aile ve toplumun yaşamına yansıtabilen sağlık bakım ekibinin profesyonel bir üyesi olarak sürdürür. |
EPA2 Hizmet sunacağı bireye bütüncül yaklaşarak, alanında bilimsel, teknolojik ve yenilikçi uygulamaları takip ederek, mesleki etik kurallar çerçevesinde ekibi ile işbirliği içerisinde çalışır. |
EPA3 Bireysel ve mesleki gelişimlerini yaşam boyu öğrenmenin bilincinde sürdürür. |
PÇ1 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını korumak, sürdürmek ve hastalık halinde iyileştirmek için gerekli hemşirelik bilgi, tutum ve becerileri kazanır. |
Y |
Y |
O |
PÇ2 Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini kullanarak, mesleki bilgi ve deneyimini bilimsel ve güncel verilere dayandırır. |
Y |
O |
Y |
PÇ3 Bakım vereceği birey, aile ve toplumun gereksinimlerine yönelik hemşirelik süreci doğrultusunda problem çözme stratejilerine yer vererek bütüncül yaklaşır. |
Y |
Y |
Y |
PÇ4 Bireye özgü hemşirelik bakımını; hemşirelik etik kodlar ve yasal düzenlemeler doğrultusunda sunar. |
Y |
O |
O |
PÇ5 Hemşirelik uygulamalarında sağlık bakım teknolojilerini kullanır. |
Y |
Y |
O |
PÇ6 Birey, aile ve topluma yönelik hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirmede sağlık ekip üyeleriyle iş birliği yapar ve etkin iletişim becerilerini kullanır. |
Y |
Y |
O |
PÇ7 Bilimsel gelişmeyi destekleyen araştırma, proje ve mesleki etkinliklere katılım sağlar. |
Y |
O |
Y |
PÇ8 Alanında yayınlanmış kanıta dayalı ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bakım sunduğu bireylerle ilişkilendirir ve gelişmeleri meslektaşları ile paylaşır.
|
Y |
O |
Y |
PÇ9 Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. |
Y |
O |
Y |
PÇ10 Toplum yararına yapılan disiplinler arası etkinliklerde görev alarak katkı sağlar. |
Y |
Y |
O |
PÇ11 Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği değerlere sahiptir. |
Y |
O |
O |
D=Düşük, O=Orta, Y=Yüksek