Hemşirelik
Akreditasyon Kurul-Komisyon-Birim-Komite ve Programları
Akreditasyon İç Kontrol Kurulu Üyeleri Akreditasyon Komisyonu Üyeleri Akreditasyon Komisyonu Çalışma Usul ve Esasları Eğitim ve Müfredat Komisyonu Üyeleri Eğitim ve Müfredat Komisyonu Çalışma Usul ve Esasları Program Değerlendirme Birimi Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları Koordinatörlüğü Birimi Üyeleri Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları Koordinatörlüğü Birimi Usul ve Esasları Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu Üyeleri Ölçme ve Değerlendirme Yönergesi Risk Değerlendirme Komisyonu Üyeleri Risk Değerlendirme Komisyonu Çalışma Usul ve Esasları Akademik Performans, Danışmanlık ve Kariyer Planlama Komisyonu Üyeleri Akademik Performans, Danışmanlık ve Kariyer Planlama Komisyonu İş Akış Çizelgesi Akademik Performans, Danışmanlık ve Kariyer Planlama Komisyonu Usul ve Esasları Akademik Kariyer ve Danışmanlık Birimi Öğretim Elemanı Uyum Programı Öğrenci Uyum Programı Psikososyal Danışmanlık Birimi Üyeleri Psikososyal Danışmanlık Birimi Çalışma Usul ve Esasları Psikososyal Danışmanlık Birimi İş Akış Çizelgesi Bilimsel, Sosyal, Kültürel ve Sportif Etkinlikleri Düzenleme Komisyonu Üyeleri Bilimsel, Sosyal, Kültürel ve Sportif Etkinlikleri Düzenleme Komisyonu Çalışma Usul ve Esasları Bölüm Web Sayfası ve Sosyal Medya Tasarım Birimi Akran Mentörlük Programı Üyeleri Akran Mentörlük Programı Usul ve Esasları Dış Paydaş ile İletişim ve Mezun İzleme Komisyonu Üyeleri Dış Paydaş ile İletişim ve Mezun İzleme Komisyonu Çalışma Usul ve Esasları

 

 

 

Tablo 3.1. Lisans Eğitim Programının Amaçları ve Program Çıktılarının İlişkilendirilmesi 

 

 

Eğitim Programının Amaçları (EPA)

Program çıktıları (PÇ)

EPA1

Mesleki donanımını; birey, aile ve toplumun yaşamına yansıtabilen sağlık bakım ekibinin profesyonel bir üyesi olarak sürdürür.

EPA2

Hizmet sunacağı bireye bütüncül yaklaşarak, alanında bilimsel, teknolojik ve yenilikçi uygulamaları takip ederek, mesleki etik kurallar çerçevesinde ekibi ile işbirliği içerisinde çalışır.

EPA3

Bireysel ve mesleki gelişimlerini yaşam boyu öğrenmenin bilincinde sürdürür.

PÇ1

Bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını korumak, sürdürmek ve hastalık halinde iyileştirmek için gerekli hemşirelik bilgi, tutum ve becerileri kazanır.

Y

Y

O

PÇ2

Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini kullanarak, mesleki bilgi ve deneyimini bilimsel ve güncel verilere dayandırır.

Y

O

Y

PÇ3

Bakım vereceği birey, aile ve toplumun gereksinimlerine yönelik hemşirelik süreci doğrultusunda problem çözme stratejilerine yer vererek bütüncül yaklaşır.

Y

Y

Y

PÇ4

Bireye özgü hemşirelik bakımını; hemşirelik etik kodlar ve yasal düzenlemeler doğrultusunda sunar.

Y

O

O

PÇ5

Hemşirelik uygulamalarında sağlık bakım teknolojilerini kullanır.

Y

Y

O

PÇ6

Birey, aile ve topluma yönelik hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirmede sağlık ekip üyeleriyle iş birliği yapar ve etkin iletişim becerilerini kullanır.

Y

Y

O

PÇ7

Bilimsel gelişmeyi destekleyen araştırma, proje ve mesleki etkinliklere katılım sağlar.

Y

O

Y

PÇ8

Alanında yayınlanmış kanıta dayalı ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bakım sunduğu bireylerle ilişkilendirir ve gelişmeleri meslektaşları ile paylaşır.

 

Y

O

Y

PÇ9

Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.

Y

O

Y

PÇ10

Toplum yararına yapılan disiplinler arası etkinliklerde görev alarak katkı sağlar.

Y

Y

O

PÇ11

Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği değerlere sahiptir.

Y

O

O

D=Düşük,  O=Orta,   Y=Yüksek