Hemşirelik

 

 

 

30.03.2020 tarihli Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanlığı Akademik Kurul Kararı

T.C

TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ

SAĞLIK YÜKSEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ

EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONU ÇALIŞMA USUL ve ESASLARI

 

BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Tanımlar

AMAÇ

Madde 1 İlgili bu formda yer alan esaslar;  Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Eğitim ve Müfredat Komisyonu çalışma usul ve esaslarını belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.

 

KAPSAM

Madde 2 Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Eğitim ve Müfredat Komisyonu’nun oluşumu, yönetim organları, çalışma ilkeleri ve görevlerini kapsar.

 

TANIMLAR

Madde 3 Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Eğitim ve Müfredat Komisyonu’nun çalışma esaslarında yer alan tanım ve kısaltmaları ifade eder.

Üniversite: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi

Bölüm: Hemşirelik Bölüm Başkanlığı

Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanlığı: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Anabilim Dalı Başkanlığı

Eğitim ve Müfredat Komisyonu: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Eğitim ve Müfredat Komisyonu

Başkan: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Eğitim ve Müfredat Komisyonu Başkanı

Eş Başkan: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Eğitim ve Müfredat Komisyonu’nun Eş Başkanı

Raportör: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Eğitim ve Müfredat Komisyonu Röportörü

Üyeler: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Eğitim ve Müfredat Komisyonu’nun üyelerini

İç ve Dış Paydaş: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencileri, öğretim elemanları, yöneticileri, idari personel, öğrenci işleri birimi, ulusal ve uluslararası hemşirelikle ilgili kişi, kurum ve kuruluşları ile Sağlık Yüksekokulu Yönetimini ifade eder.


İKİNCİ BÖLÜM

KOMİSYONUN OLUŞUMU, YÖNETİM ORGANLARI, ÇALIŞMA İLKELERİ

VE GÖREVLERİ KOMİSYONUN OLUŞUMU

 

Madde 4 Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Eğitim ve Müfredat Komisyonu’nu Anabilim Dalındaki uzmanlıklarına göre her alanda en az bir kişi olmak üzere tüm komisyon üyeleri tarafından bir başkan, bir eş başkan ve en az bir raportör seçilir. Komisyon başkanı olmadığı zaman eş başkan görevi devralır. Komisyon başkanın altı aydan daha fazla görevini sürdüremediği durumda görevi sonra ererek yeniden başkan belirlenir. Herhangi bir üyenin görev süresi dolmadan komisyon üyeliğinden ayrılması halinde komisyon başkanı tarafından yeni üye talebinde bulunulur.

 

KOMİSYONUN YÖNETİM ORGANLARI

Madde 5 Komisyonun yönetim organları komisyon başkanı, eş başkan, raportör ve üyelerdir.

 

KOMİSYONUN ÇALIŞMA İLKELERİ

Madde 6 Aşağıda söz konusu ilkeler belirlenmiştir:

  1. Komisyon ayda en az iki kez toplanır.
  2. Uzmanlık alanlarına göre komisyonda bulunan üyeler diğer aynı alandaki öğretim elemanları ile iletişimde bulunmak zorundadır.
  3. Her bir üye komisyon alanlarına özgü görüş ve önerilerin sunulması, önerilerin iletilmesi, komisyonun çalışma konuları ve alanları ile ilgili gündemlerin incelenmesi, değerlendirilmesi, tartışılması, çalışılması, karara bağlanması ve alınan kararların uygulanmasından sorumludur.
  4. Komisyon eğitim ve öğretimin kalitesini artırmaya ve öğretim elemanlarının gelişimini desteklemeye yönelik gelen her öneriyi değerlendirir. Üzerinde çalışılması gereken öneriler için çalışma planı hazırlanır.
  5. Komisyon tarafından çalışılması gereken ya da önerilen konular için gündem oluşturulur.
  6. Gereksinim doğrultusunda Sağlık Yüksekokulu yönetimi, öğretim elemanları başta olmak üzere diğer ilgili iç ve dış paydaşların görüşleri ve önerileri alınır.
  7. Komisyonun gündemi doğrultusunda çalışılan ve alınan kararlar Hemşirelik Bölüm Başkanlığına sunulur, öğretim elemanları ve gerektiğinde diğer ilgili iç ve dış paydaşlarla paylaşılır.
  8. Gelen geribildirimler doğrultusunda yapılan çalışmalar yeniden incelenir, değerlendirilir ve son şekli verilerek raporla iletilir.
  9. Komisyon gereksinim duyduğunda bünyesinde alt çalışma birimleri oluşturabilir.
  10. Komisyon üye salt çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılan üye salt çoğunluğu ile karar alınır. Toplantıya katılamayan üyelerin görüşlerine gerektiğinde başvurulur.

 

KOMİSYONUN GÖREVLERİ

Madde 7 Komisyon görevleri aşağıda belirtildiği şekildedir:

  1. Başkan, eş başkan ve rapörtör komisyon üyeleri arasından belirlenir.
  2. Hemşirelik Bölümü’nün eğitim ve öğretim müfredatını inceler. İç-dış paydaşlardan gelen talepler
    doğrultusunda program güncellenmesi için çalışmalar yürütür, eğitim-öğretim ile ilgili
    iyileştirici önerilerde bulunur.
  3. Bölümde açılması önerilen yeni derslere, mevcut bir dersin kapatılmasına, var olan derslerde yapılacak değişikliklere ya da derslerin statüsünün yapılandırılmasına ilişkin görüş bildirir.
  4. Eğitim kalitesinin iyileştirilmesine yönelik toplantılar düzenleyerek komisyon içerisinde tartışmaya açar ve sonuçları rapor eder.
  5. Üniversite’nin yasa ve yönetmeliklerini takip eder, bölüme özgü sürecin takibini sağlar.
  6. Eğitim programına alınacak öğrenci kontenjanı, öğretim elemanı gereksinimi derslik/laboratuvar olanakları ve mezunların istihdamı gibi konuları dikkate alarak değerlendirir ve görüş sunar.
  7. Öğretim elamanlarının gelişimi için çalışmalar yapar ve önerilerde bulunur.
  8. Kurum içi ve kurum dışı ilgili komisyonlar ile işbirliği yapar.
  9. Ulusal ve uluslararası hemşirelik eğitimine ilişkin düzenlemeleri inceler, değerlendirir ve eğitim- öğretim programında iyileştirmeler yapılması konusunda görüş bildirir.
  10. Her akademik yarıyıl sonunda eğitim öğretim süreçleri ile ilgili iyileştirme önerilerini değerlendirmek amacıyla toplanır.
  11. Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin daha önce herhangi bir Yükseköğretim Kurumundan alarak başarılı oldukları derslerin muafiyet ve yarıyıl/yıl intibaklarını belirler.

 

KOMİSYON ÜYELERİNİN GÖREVLERİ

BAŞKANIN VE EŞBAŞKANIN GÖREVLERİ

Madde 8

  1. Gerekli hallerde alt komisyonlar kurmak.
  2. Raportörlerin tutmuş olduğu komisyon raporlarını gözden geçirmek.

 

RAPORTÖRÜN GÖREVLERİ

Madde 9

  1. Raportör; belirlenen toplantı gündemini ve toplantı tarihini komisyon üyelerine bildirmek, komisyonun toplantı tutanaklarını dosyalayıp arşivlemek toplantı sırasında alınan kararları raporlamak ve komisyon başkanına sunmak, komisyon üyeleri arasında iletişimi sağlamak
  2. Komisyon toplantılarına katılmak

Madde 10 İlgili üyelerin görevleri aşağıda listelenmiştir:

  1. Başkan tarafından bildirilen görevleri yerine getirmek.
  2. Üniversitenin lisans eğitim-öğretim programlarını mevzuatı takip etmek.
  3. Sorumlu oldukları derslerde ve uygulamalarda; öğrencilerden gelen geribildirimleri komisyon ile paylaşmak
  4. Gündemde yer alan konuların görüşülmesi sırasında gerekirse, diğer alanlarda bulunan öğretim elemanlarının görüş ve önerilerini almak.
  5. Eğitim-öğretim faaliyetlerinde kaliteyi arttırmak amacıyla güncel gelişmeleri takip etmek ve komisyonla paylaşmak. Ayrıca komisyonda sunulan eğitim ve öğretimle ilgili konuları incelemek ve görüş bildirmek