Hemşirelik

 

 

 

 

 

10.04.2020 tarihli Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanlığı Akademik Kurul Kararı

 

T.C

TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ

SAĞLIK YÜKSEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ

MEZUNLARLA İLETİŞİM BİRİMİ ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI

 

BİRİNCİ KISIM

Amaç, Kapsam ve Tanımlar

Amaç

Bu usul ve esasların amacı, Mezunlarla İletişim Birimi’nin kuruluş, görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin çalışma esaslarını belirlemektir. Mezunlarla İletişim Birimi’nin kuruluş amacı mezun durumunda olan öğrencilerle Yüksekokul arasındaki iletişimi sağlamak, mezuniyet programını hazırlamak ve yürütmektir.

Kapsam

Bu usul ve esaslar, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü’ne bağlı mezuniyet birimin kuruluş, görev, yetki ve çalışma esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.

Tanımlar

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Mezunlarla İletişim Birimi’nin çalışma esaslarında yer alan tanım ve kısaltmaları ifade eder.

Mezunlarla İletişim Birimi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Mezunlarla İletişim Birimi’ni tanımlamaktadır.

Başkan: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Mezunlarla İletişim Birimi’nin başkanını ifade eder.

Eş Başkan: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Mezunlarla İletişim Birimi’nin eş başkanını ifade eder.

Raportör: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Mezunlarla İletişim Birimi’nin sekreterini ifade eder.

Üyeler: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Mezunlarla İletişim Birimi’nin üyelerini ifade eder.

Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanlığı: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü anabilim dalı başkanlığını ifade eder.

Üniversite: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi’ni ifade eder.

 

İKİNCİ KISIM

(Hedefler ve Görevler ve Faaliyetler)

GÖREVLER

Birim Başkanı

Birim üyelerinin gruba katılımını, belirlenen takvim ve hedeflere yönelik uyumlu çalışmasını ve çalışma raporlarının eğitim komisyonuna ve bölüm başkanlığına iletilmesini sağlamaktan sorumludur.

Birim Raportörü

Birimin toplantı tutanaklarının yazılmasından, birim başkanına ve üyelerine iletilmesinden, komite üyeleri arasında toplantı tarihi, değişiklikleri vb. konularda bilgi akışı ve iletişimin sağlanmasından sorumludur.

Birim Üyesi

Birimin belirlediği hedefler doğrultusunda gerçekleştireceği çalışmalara ve toplantılara aktif olarak katılmaktan, komisyonun başarısı için kendi yapacağı işler dışında gerektiğinde diğer üyelerin yapacakları işlere destek olmaktan ve komite üyelerine zamanında, tam ve doğru bilgi aktarmaktan sorumludur. Birimin faaliyetleri hakkında öğretim üye ve elemanlarına bilgi aktarır, sorun ve önerileri komiteye iletir.

BİRİMİN FAALİYETLERİ

Mezuniyet Birimi, oluşma amaçları ile ilgili çalışmalardan sorumludur. Birim başkanı ve tüm birim üyeleri çalışmalarında Anabilim dalı başkanına karşı sorumludur. Birimin tüm çalışmalarında Öğrenci İşleri Birimi yardımcı olur.

Birimin görev ve sorumlulukları şunlardır:

  1. Mezuniyet törenleri için gerekli hazırlık, planlama ve prova yapmak
  2. Mezunları izlemek ve iletişim sağlanmak
  3. Diğer komisyonların mezunlardan istedikleri verileri bölüm başkanlığın onayı ile belirli aralıklarla toplanmasını sağlamak

BİRİMİN ÇALIŞMA ŞEKLİ

  1. Birim, bir eğitim-öğretim yılı süresince her ay en az iki kez, başkanın daveti üzerine toplanarak gündemdeki konuları görüşür ve toplantı görüşmeleri tutanakla kayıt altına alınır.
  2. Birimin toplanabilmesi için üyelerin salt çoğunluğu gerekir. Kararlar üyelerin salt çoğunluğuyla alınır.
  3. Kurulda çekimser oy kullanılmaz, eşitlik durumunda birim başkanının oyu iki oysayılır.
  4. Birimin raportörlüğü ve sekretaryasını birim başkanı tarafından seçilen bir üye yapar.

BİRİMİN ÇALIŞMA ESASLARI

Birim, Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanı tarafından yüksekokul öğretim elemanları ve idari personeller arasından görevlendirilen bir başkan, en az üç üye olmak üzere asgari dört (4) üye ve oy hakkı olmaksızın en az bir öğrenci temsilcisinden oluşur. Birim gerektiğinde alt birimlerini oluşturabilir. Alt Birim oluşturmak ve çalışmaları için tüm görevlendirmeler Bölüm Başkanının önerisiyle komisyon başkanı tarafından yapılır. Alt birimler, görevlendirildikleri konu üzerindeki çalışmalarını birimin belirlediği süre içinde tamamlayarak, hazırladıkları raporları birime sunar.

ÜYELERİN GÖREV SÜRESİ

Birim üyelerinin görev süresi iki (2) yıldır. Görevlendirme bölüm başkanı tarafından yapılır. Süre bitiminde üye yeniden görevlendirilebilir. Bir takvim yılı içinde, izinsiz veya mazeretsiz olarak üç toplantıya katılmayan üyenin üyeliği kendiliğinden düşer ve yerine aynı yöntemle yeni bir üye görevlendirilebilir. Üç defa mazeretsiz olarak toplantılara katılmayan üyelerin birim üyelikleri kendiliğinden sonra erer. Altı aydan fazla il dışı veya yurt dışı görev alan üyelerin birim üyelikleri düşer. Birim başkanının önerisi ve Anabilim dalı başkanının onayı ile gerekli görülen hallerde birim üyeliklerinde süresi dolmadan değişiklik yapılabilir. Öğretim üyesinin birim üyeliğinden çekilme isteği, birim başkanının bildirimini takiben Anabilim dalı başkanı onayı ile yürürlüğe girer

 

ÜÇÜNCÜ KISIM

Yürürlük ve Yürütme Yürürlük

Madde 8. Bu usul ve esaslar Yüksekokul Kurulunda onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 9. Bu usul ve esasların hükümlerini Anabilim dalı başkanı yürütür.