PROGRAM ÇIKTILARI
PÇ1
Bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını korumak, sürdürmek ve hastalık halinde iyileştirmek için gerekli hemşirelik bilgi, tutum ve becerileri kazanı
PÇ2
Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini kullanarak, mesleki bilgi ve deneyimini bilimsel ve güncel verilere dayandırır
PÇ3
Bakım vereceği birey, aile ve toplumun gereksinimlerine yönelik hemşirelik süreci doğrultusunda problem çözme stratejilerine yer vererek bütüncül yaklaşır
PÇ4
Bireye özgü hemşirelik bakımını; hemşirelik etik kodlar ve yasal düzenlemeler doğrultusunda sunar.
PÇ5
Hemşirelik uygulamalarında sağlık bakım teknolojilerini kullanır.
PÇ6
Birey, aile ve topluma yönelik hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirmede sağlık ekip üyeleriyle iş birliği yapar ve etkin iletişim becerilerini kullanır.
PÇ7
Bilimsel gelişmeyi destekleyen araştırma, proje ve mesleki etkinliklere katılım sağlar
PÇ8
Alanında yayınlanmış kanıta dayalı ulusal ve uluslararası ''güncel'' literatürü takip eder, bakım sunduğu bireylerle ilişkilendirir ve gelişmeleri meslektaşları ile paylaşır
PÇ9
Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır
PÇ10
Toplum yararına yapılan disiplinler arası etkinliklerde görev alarak katkı sağlar
PÇ11
Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği değerlere sahiptir.
Kayıt Kabul Koşulları
Ortaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin Tanınması
Türk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacı
Hemşirelik,bireyin,ailenin ve toplumun, varolan ve olası sorunlarına karşı fizyolojik ve psikososyal gereksinimlerinin, bütüncül ve insancıl bir yaklaşımla tanımlanmasını ve tedavi edilmesini hedefleyen, rolü bireysel ve toplumsal etkileşimlerin sentezine temellendirilmiş, bilim ve teknolojiye dayalı çalışan bir bilim ve sanat disiplinidir.
Mezunların Mesleki Profilleri
Özel ve Resmi Sağlık Kurumlarında görev yapmaktadırlar. Özel ya da kamuya ait huzurevlerinde, çocuk yuvalarında çalışabilmelerinin yanı sıra okul hemşiresi ya da iş yeri hemşiresi de olabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşulu ile lisansüstü (yüksek lisans, doktora) programlarda eğitim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir.
Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.
Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir.
Notlar:
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan
Harfli Notu
Katsayı
Başarı Durumu
90-100
AA
4.00
Başarılı
80-89
BA
3.50
Başarılı
70-79
BB
3.00
Başarılı
65-69
CB
2.50
Başarılı
60-64
CC
2.25
Başarılı
50-59
DD
2.00
Başarısız
30-49
FD
1.00
Başarısız
0-29
FF
0.00
Başarısız
Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.
Başarılı Öğrenciler
Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
KULLANILAN ARAÇLAR
Tartışma
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, KEYPS sistemi
Rol Yapma / Drama
Önceden planlanmış özel beceriler
Standart derslik teknolojileri, özel donanım
Problem Çözme
Önceden planlanmış özel beceriler
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar,
KEYPS sistemi
Vaka Çalışması
Önceden planlanmış özel beceriler
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, KEYPS sistemi
Beyin Fırtınası
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştireldüşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Standart derslik teknolojileri, özel donanım, Mentimeter uygulamaları
KEYPS sistemi
KüçükGrup Tartışması
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, KEYPS sistemi
Gösterim
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam, KEYPS sistemi
Benzetim
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim
becerileri
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
Grup Çalışması
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet, Web tabanlı tartışma forumları, KEYPS sistemi
Ödev
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
Sözlü
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar
Sunum
Dinleme ve Anlamlandırma
Standart derslik teknolojileri, çoklu
ortam araçları, projektör, bilgisayar, KEYPS sistemi
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
Program Çıktıları
1-Alanında yayınlanmış kanıta dayalı ulusal ve uluslararası güncel literatürü takip eder, bakım sunduğu bireylerle ilişkilendirir ve gelişmeleri meslektaşları ile paylaşır 2-Bakım vereceği birey, aile ve toplumun gereksinimlerine yönelik hemşirelik süreci doğrultusunda problem çözme stratejilerine yer vererek bütüncül yaklaşır 3-Bilimsel gelişmeyi destekleyen araştırma, proje ve mesleki etkinliklere katılım sağlar 4-Birey, aile ve topluma yönelik hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirmede sağlık ekip üyeleriyle iş birliği yapar ve etkin iletişim becerilerini kullanır. 5-Bireye özgü hemşirelik bakımını; hemşirelik etik kodlar ve yasal düzenlemeler doğrultusunda sunar. 6-Bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve hastalık halinde iyileştirmek için gerekli hemşirelik bilgi, tutum ve becerileri kazanır. 7-Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği değerlere sahiptir. 8-Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini kullanarak, mesleki bilgi ve deneyimini bilimsel ve güncel verilere dayandırır 9-Hemşirelik uygulamalarında sağlık bakım teknolojilerini kullanır. 10-Toplum yararına yapılan disiplinler arası etkinliklerde görev alarak katkı sağlar 11-Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır