Hemşirelik

 

 

T.C.

TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ

SAĞLIK YÜKSEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ

AKADEMİK KARİYER VE DANIŞMANLIK BİRİMİ

ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Tanım ve Kısaltmalar

 

AMAÇ

Madde 1

Burada yer alan esaslar “Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Akademik Kariyer ve Danışmanlık Birimi Çalışma Usul ve Esaslarını” belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.

 

KAPSAM

Madde 2

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Akademik Kariyer Danışmanlık Biriminin oluşumu, çalışma ilkeleri ve görevlerini kapsar.

 

TANIMLAR

Madde 3

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Akademik Kariyer Danışmanlık Biriminin Çalışma Usul ve Esaslarında yer alan tanım ve kısaltmaları ifade eder.

 

Hemşirelik Bölüm Başkanlığı: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Başkanlığını,

 

Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanlığı: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Anabilim Dalı Başkanlığını,

 

Akademik Kariyer Danışmanlık Birimi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Akademik Kariyer ve Danışmanlık Birimini,

 

Başkan: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Akademik Kariyer ve Danışmanlık Birimi Başkanını,

Eş Başkan: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Akademik Kariyer ve Danışmanlık Birimi’nin eş başkanını ifade eder.

Raportör: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Akademik Kariyer ve Danışmanlık Birimi raportörünü ifade eder.

Üyeler: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Akademik Kariyer ve Danışmanlık Birimi üyesini/üyelerini,

Öğrenci: Akademik kariyer ve danışmanlık gereksinimi olan Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencisini ifade eder.

Üniversite: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi’ni ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Birimin oluşumu, yönetim organları, çalışma ilkeleri ve görevleri birimin oluşumu

BİRİMİN OLUŞUMU

Madde 4

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Akademik Kariyer ve Danışmanlık Birimi en az üç üyeden oluşur. Üyeler Hemşirelik bölümü öğretim elemanları arasından seçilerek Hemşirelik Bölüm Başkanlığı tarafından görevlendirilir. Birim üyeleri kendi aralarında bir birim başkanı, bir eş başkan ve bir raportör seçer. Herhangi bir üyenin görev süresi dolmadan birim üyeliğinden ayrılması halinde Hemşirelik Anabilim Dalı tarafından önerilen yeni üye(ler), Hemşirelik Anabilim Dalı Akademik Kurulunda alınan kararla birime görevlendirilir.

 

BİRİMİN YÖNETİM ORGANLARI

Madde 5

Birimin yönetim organları birim başkanı ya da eş başkan/raportörden oluşur.

 BİRİMİN FAALİYETLERİ

Madde 6

-Öğrencileri profesyonel iş hayatına etkin bir şekilde hazırlayabilmek.

-Öğrencilerimizin kariyer gelişimlerine katkı sağlayacak yeni gelişmeleri öğrencilere aktarmak.

-İş olanakları, iş başvuruları ve CV hazırlama konusunda rehberlik yapmak

-Lisansüstü eğitim hazırlığı konusunda rehberlik sağlamak

-Mezuniyet sonrası çalışma yaşamına ilişkin sorularını yanıtlamak ve endişelerini gidermek

-Hemşirelik eğitimi süresince akademik başarının artırılması için öneriler sunmak

-Kurumda yeni başlayan öğretim elemanının oryantasyon sürecini desteklemek

 

BİRİMİN ÇALIŞMA İLKELERİ

Madde7

Birim uygulamalarında aşağıdaki ilkeleri göz önünde bulundurur.

-Birim eğitim öğretim yılında ayda bir kez toplanır. İhtiyaç halinde başkanın çağrısında birden fazla kez de toplanabilir.

- Birim üyeleri tarafından önerilen ve çalışılması gereken konular için toplantı gündemi oluşturulur.

-Birimdeki üyeler tarafından gündem oluşturulduğunda toplantı planlanır. Toplantı sonunda alınan kararlara ilişkin çalışma planı oluşturulur

-Akademik kariyer ve danışmanlık biriminden danışmanlık almak isteyen öğrenciler randevu takip sisteminde oluşturulan randevular için talepte bulunabilir. Birimin randevu sistemine ilişkin çalışma şekli detaylı olarak birimin iş akış şemasında gösterilmektedir.

 

BİRİMİN GÖREVLERİ

Madde 8

  • Öğrencilerin gereksinimi doğrultusunda bireysel olarak yüz yüze yada online görüşme yoluyla akademik kariyer danışmanlığı yapmak,
  • Görüşme doğrultusunda gereksinim olursa öğrenciyi ilgili öğretim elemanı / danışman öğretim elemanına yönlendirmek,
  • Akademik kariyer ve danışmanlık kapsamında gerçekleştirilen faaliyetlerin kayıtlarını tutarak gerekli raporları düzenlemek,
  • Akademik kariyer ve danışmanlık hizmeti alan öğrencinin kayıtlarını dosyalamak,
  • Birim ve kurulma amacı ile ilgili oryantasyon programlarında duyurular yaparak, öğrencilerin gereksinim duydukları durumlarda birime başvuru yapmalarını sağlamak.
  • Akademik kariyer ve danışmanlık biriminin raportör dışındaki iki üyesi tarafından haftada iki kez randevu planlamak.
  • Her akademik dönem başında yapılan toplantıda randevu gün ve saatleri konusunda karar almak ve görüşme gün ve saatlerinin duyurulmasını sağlamak
  • Kuruma yeni başlayan öğretim elemanın ilk bir ay içinde oryantasyonunu tamamlamak.