Hemşirelik

 

 

 

 

10.04.2020 tarihli Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanlığı Akademik Kurul Kararı 

 

T.C

TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ

SAĞLIK YÜKSEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ

SOSYO-KÜLTÜREL EĞİTİMLER VE FAALİYETLER BİRİMİ ÇALIŞMA USUL ve ESASLARI

 

BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Tanımlar

AMAÇ

Madde 1 İlgili bu formda yer alan esaslar;  Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik BölümüSosyo-Kültürel Eğitimler Ve Faaliyetler Birimi çalışma usul ve esaslarını belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.

KAPSAM

Madde 2 Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Sosyo-Kültürel Eğitimler Ve Faaliyetler Birimi’nin oluşumu, yönetim organları, çalışma ilkeleri ve görevlerini kapsar.

TANIMLAR

Madde 3 Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik BölümüSosyo-Kültürel Eğitimler Ve Faaliyetler Birimi’nin çalışma esaslarında yer alan tanım ve kısaltmaları ifade eder.

Üniversite: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi

Bölüm: Hemşirelik Bölüm Başkanlığı

Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanlığı: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Anabilim Dalı Başkanlığı

Sosyo-Kültürel Eğitimler Ve Faaliyetler Birimi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Sosyo-Kültürel Eğitimler Ve Faaliyetler Birimi

Başkan: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Sosyo-Kültürel Eğitimler Ve Faaliyetler Birimi Başkanı

Eş Başkan: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Sosyo-Kültürel Eğitimler Ve Faaliyetler Birimi’nin Eş Başkanı

Raportör: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Sosyo-Kültürel Eğitimler Ve Faaliyetler Birimi’nin Raportörü

Üyeler: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Sosyo-Kültürel Eğitimler Ve Faaliyetler Birimi’nin üyelerini

İç ve Dış Paydaş: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencileri, öğretim elemanları, yöneticileri, idari personel, öğrenci işleri birimi, ulusal ve uluslararası hemşirelikle ilgili kişi, kurum ve kuruluşları ile Sağlık Yüksekokulu Yönetimini ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

KOMİSYONUN OLUŞUMU, YÖNETİM ORGANLARI, ÇALIŞMA İLKELERİ

VE GÖREVLERİ KOMİSYONUN OLUŞUMU

 

Madde 4 Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, Sosyo-Kültürel Eğitimler Ve Faaliyetler Birimi’nde Hemşirelik Bölüm Başkanlığı tarafından uygun olan görevlendirmeye göre belirlenen tüm komisyon üyeleri tarafından bir başkan, bir eş başkan ve en az bir raportör seçilir. Komisyon başkanı olmadığı zaman eş başkan görevi devralır. Komisyon başkanın altı aydan daha fazla görevini sürdüremediği durumda görevi sonra ererek yeniden başkan belirlenir. Herhangi bir üyenin görev süresi dolmadan komisyon üyeliğinden ayrılması halinde komisyon başkanı tarafından yeni üye talebinde bulunulur.

 

KOMİSYONUN YÖNETİM ORGANLARI

Madde 5 Komisyonun yönetim organları komisyon başkanı, eş başkan, raportör ve üyelerdir.

 

KOMİSYONUN ÇALIŞMA İLKELERİ

Madde 6 Aşağıda söz konusu ilkeler belirlenmiştir:

  1. Komisyon ayda en az iki kez toplanır.
  2. Komisyon gerekli görüldüğünde ve etkinlikler ile ilgili yeni gelişmeler olduğunda toplanır.
  3. Her bir üye komisyon alanlarına özgü görüş ve önerilerin sunulması, önerilerin iletilmesi, komisyonun çalışma konuları ve alanları ile ilgili gündemlerin incelenmesi, değerlendirilmesi, tartışılması, çalışılması, karara bağlanması ve alınan kararların uygulanmasından sorumludur.
  4. Akademik yıl boyunca yapılması  talep edilen etkinlikler sosyo-kültürel ve eğitsel faaliyetler birimine Sosyo-Kültürel ve Eğitsel Faaliyet Başvuru Formu aracılığı ile iletilir. Birim kendisinin yapmayı planladığı etkinlik için de aynı şekilde talep formunu doldurur. Birim başvurulan etkinlik taleplerini değerlendirir.
  5. Birim tarafından çalışılması gereken ya da önerilen konular için gündem oluşturulur.
  6. Gereksinim doğrultusunda Sağlık Yüksekokulu yönetimi, öğretim elemanları başta olmak üzere diğer ilgili iç ve dış paydaşların görüşleri ve önerileri alınır.
  7. Komisyonun gündemi doğrultusunda çalışılan ve alınan kararlar Hemşirelik Bölüm Başkanlığına sunulur, öğretim elemanları ve gerektiğinde diğer ilgili iç ve dış paydaşlarla paylaşılır.
  8. Gelen geribildirimler doğrultusunda yapılan çalışmalar yeniden incelenir, değerlendirilir.
  9. Sosyo-Kültürel Eğitimler Ve Faaliyetler Birimi Etkinlik Başvuru Formunda etkinliği planlayan ilgili birim/öğretim elemanı, öğrenci ile birlikte etkinliği düzenler.
  10. Etkinlik sonunda Sosyo-Kültürel Eğitimler Ve Faaliyetler Birimi Etkinlik Başvuru Formunda ilgili bölümünde etkinlik raporlandırılır.
  11. Sosyo-Kültürel Eğitimler Ve Faaliyetler Birimi dönem sonunda yapılan etkinliklerin raporunu Hemşirelik Bölüm Başkanlığına iletir.
  12. Komisyon üye salt çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılan üye salt çoğunluğu ile karar alınır. Toplantıya katılamayan üyelerin görüşlerine gerektiğinde başvurulur.

KOMİSYONUN GÖREVLERİ

Madde 7 Komisyon görevleri aşağıda belirtildiği şekildedir:

  1. Sosyo-kültürel ve eğitsel faaliyetlerin düzenlenmesi, öğrencilerin bu tür aktivitelere katılımının teşvik edilmesini sağmak (konferans, söyleşi, panel, tiyatro, sinema, konser, gezi, yemek vs.)
  2. Öğrencinin kişisel gelişimine katkı sağlamak
  3. Öğrencinin serbest vakitlerini verimli bir şekilde değerlendirmesini sağlamak
  4. Sportif faaliyetlerde görev alınmasını (voleybol, basketbol vs. takımlarının kurulması, sportif faaliyet gösteren öğrenci topluluklara katılımlarının teşvik edilmesi) teşvik etmek
  5. Sosyal sorumluluk projelerine iştirak edilmesini sağlamak
  6. Mesleki gün ve haftalarda belirlenecek etkinliklerin yapılmasını sağlamak

 

KOMİSYON ÜYELERİNİN GÖREVLERİ

BAŞKANIN VE EŞBAŞKANIN GÖREVLERİ

Madde 8

  1. Önemli gün ve haftalar ile  farklı alanlara yönelik  etkinliklerin yapılmasına ilişkin birimin toplanmasını ve etkinliklerin yapılmasını sağlamak.
  2. Raportörlerin tutmuş olduğu komisyon raporlarını gözden geçirmek.

 

RAPORTÖRÜN GÖREVLERİ

Madde 9

  1. Raportör; belirlenen toplantı gündemini ve toplantı tarihini komisyon üyelerine bildirmek, komisyonun toplantı tutanaklarını dosyalayıp arşivlemek toplantı sırasında alınan kararları raporlamak ve komisyon başkanına sunmak, komisyon üyeleri arasında iletişimi sağlamak
  2. Komisyon toplantılarına katılmak

Madde 10 İlgili üyelerin görevleri aşağıda listelenmiştir:

  1. Başkan tarafından bildirilen görevleri yerine getirmek.
  2. Önemli gün ve haftalara yönelik etkinliklerin yapılmasına ilişkin birimin belirlediği etkinliklerinin bölüm sosyal medya hesapları ve bölüm web sayfasından duyurusunun yapılmasını sağlamak.
  3. Öğrencilerin üniversitemiz tarafından yapılan sosyal, sportif, kültürel ve bilimsel etkinliklere katılımını teşvik etmek.
  4. Önemli gün ve haftalara yönelik etkinliklerin yapılmasına ilişkin birimin belirlediği etkinliklerin yapılmasına katkı sağlamak
  5. Gerçekleştirilen etkinlikler ile ilgili öğrencilerden gelen geribildirimleri komisyon ile paylaşmak
  6. Gündemde yer alan konuların görüşülmesi sırasında gerekirse, diğer alanlarda bulunan öğretim elemanlarının görüş ve önerilerini almak.
  7. Önemli gün ve haftalara yönelik etkinliklerin yapılmasına ilişkin birimin gerçekleştirdiği ve katkı sağladığı etkinliklerin haber takibini yapmak.